‘Kıvılcım Zirvesi’ 27 ülkedeki Türk profesyonellerini buluşturdu
Moka United desteğiyle Bi’ Dünya Kıvılcım Derneği tarafından bu sene ikincisi gerçekleştirilen Kıvılcım Zirvesi, yurtdışında yaşayan Türk profesyonellerini buluşturdu. ‘Beyin göçünden beyin gücüne’ ana temasıyla düzenlenen Kıvılcım Zirvesi, dünya genelinde yaşayan yetenekli ve yüksek öğrenimli Türk insan kaynağının dijital platformda bir araya gelmesine ve Türkiye’nin gelişimine katkıda bulunmalarına imkan sundu. Zirvede 10 ülkeden 58 konuşmacı yer alırken, iki gün boyunca 27 ülkeden 3000’nin üzerinde kişi panellere katıldı. Etkinliğe en fazla %38.9 oranla Türkiye, %22.9 ile Almanya, %10.7 ile Birleşik Krallık, %5.3 ile Danimarka, %4.6 oranla Hollanda ve %2.7 ABD ülkelerinden katılım sağlandı.
20 saat online yayın, 18 farklı oturum
Etkinlik süresince, iki günde yaklaşık 20 saatlik online yayında, toplam 18 farklı oturum gerçekleşti. Zirvenin en çok ilgi çeken oturumu “Açılış Paneli: Yurtdışındaki İnsan Kaynağımızla İş birliği Ağları Kurmak” oldu. Adnan Dalgakıran ile “Küresel Bir Güç Olmak İçin Teknolojik Dönüşüm Şartı ve Yurt Dışındaki Uzmanların Rolü” ve Prof. Dr. Selçuk Şirin’in “Umutsuzluğa İtiraz: Bir Türkiye Hayali” başlıklı konuşmaların yanı sıra Konda Genel Müdürü Aydın Erdem’in “Türkiye’nin Demografik Değişim ve Dönüşümü Bağlamında Beyin Göçü” oturumları da etkinliğin ilgi gören panelleri arasında yer aldı. Tüm etkinliğin toplam izlenme sayısı 3197’ye ulaşırken Linkedin üzerinden tüm postlar 81.261 gösterim ve 38.292 kişiye erişim elde etti.
‘Yurtdışında finansal hizmetlere erişimi kolaylaştıracağız’
Moka United Genel Müdürü Halim Memiş etkinlikte, yurtdışında farklı coğrafyalarda yaşayan Türk profesyonelleri başta olmak üzere bireyler ve ithalat-ihracat yapan işletmelerin finansal ihtiyaçlarına çözüm sunmayı amaçladıklarını belirtti. Halim Memiş, “Moka United olarak finansal sorunlara çözüm üretmek için kurulmuş bir teknoloji şirketiyiz. Lisanslarımızla birlikte yalnızca Türkiye’de değil yurtdışına da odaklanan bir finans kuruluşuyuz. İş Bankası’nın bir iştiraki olarak, bankanın ikinci yüzyıl vizyonunda, yeni nesil teknolojilerle Avrupa ve İngiltere’de dijital bankacılık hareketini başlatıyoruz. 2026’dan itibaren RUUT markamızla, yurtdışında yaşayan Türk vatandaşlarının finansal ürün ve hizmetlere erişimde yaşadığı zorlukları hızlı ve kolay çözümlerle aşmayı hedefliyoruz. Bu yolculuk, köklerinden farklı coğrafyalarda yaşayan bireylerin ve işletmelerin ticari faaliyetlerini destekleyecek; hayalden gerçeğe dönüşerek sahaya inen bir vizyon olacak” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
